banner

banner

woensdag 20 april 2016

Zeer warrige en toch heldere dromen

Ze volgen elkaar in een snel tempo op en het is moeilijk voor mij om alles te onthouden.

In de eerste droom liep ik rond in de straat waar ik opgroeide. Er waren feestelijkheden aan de gang. Ik kan niet precies zeggen wat: kermis, rommelmarkt o.i.d. Er was een valkenier met een spierwitte arend op de arm. Hij gaf het commando om naar een boom te vliegen. Toen de arend daar aan kwam, was hij plots veranderd in een leeuw. En hij zat heel onzeker en onstabiel in de takken van de boom.

Droomboom.be: Een witte arend in je droom of visioen vertelt je over een nieuw begin, de onbegrensde mogelijkheid, reinheid en een goede start in het project dat nog vorm moet krijgen. Droominfo.nl: Dromen over een leeuw geeft aan dat je sterk gemotiveerd bent. 

Maar in mijn droom zat de leeuw heel onzeker en onstabiel in de takken. Wat betekent dat dan? Dat ik gemotiveerd maar nog onzeker ben?

In de 2de droom liep er een pup rond van 6 kg, iemand zei dat tegen mij. De puppy was donker (grijs of zwart) en was zo te zien een Newfoundlander. De pup veranderde plots in een Vlaamse Reus en dartelde vrolijk rond op een ietwat plompe manier die bij zulke grote konijnen hoort.

Grote beer dromen: Als je droomt over een puppy, dan staat dit voor je speelsheid en zorgeloze aard. Droominfo.nl: Als je droomt over een konijn voorspelt dit geluk, een prettige samenloop van omstandigheden en een positieve uitkomst van toekomstige ondernemingen. Als het gevoel in je droom een prettig gevoel is, dan kan zwart duiden op verborgen spiritualiteit en verheven kwaliteiten.

In de 3de droom was ik bij mijn moeder in een tuin (niet de onze) en we liepen naar een perenboom. Mijn moeder nam een peer, plots waren we binnen in haar huis en ik zag duidelijk de peer geschild worden.

Droominfo.nl: Een peer staat symbool voor de baarmoeder, vruchtbaarheid en verwijst derhalve naar iets vrouwelijks in je leven. Een droom over een peer wordt ook vaak geassocieerd met de maagd Maria. Een perenboom vertegenwoordigt nieuwe mogelijkheden.

Kan geen toeval zijn dat ik droom over een peer terwijl mijn moeder ook in beeld is. Wat het schillen betekent is me niet helemaal duidelijk. Misschien wil ik niet oppervlakkig blijven maar dieper gaan?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten