banner

banner

zondag 4 november 2007

Sprinkhaan, ratten en nieuws

Wat een bewogen week waarin heel wat gebeurd is! Ik zal proberen alles zo duidelijk mogelijk op te schrijven. 

Omdat dit mijn laatste werkweek wordt, was ik heel verheugd met het sollicitatiegesprek dat op de planning stond: werken voor een vzw die zwerfkatten castreert/steriliseert. Maar waar ik bang voor was, is ook werkelijkheid geworden: ook hier spelen mijn rugklachten mij parten en ik heb zelf het besluit genomen om het meteen eerlijk te zeggen. Het heeft geen zin om in herhaling te vallen zoals bij mijn huidig werk. De stichtster vond het enorm jammer, ik ook maar ik heb wel voorgesteld om vrijwillig mee te werken aan het ledenblad en eventueel de website te ontwerpen. We zullen zien wat de toekomst brengt, wie weet komt er toch nog een job uit. En zo niet: niet erg, ondertussen doe ik wat ik graag doe. Oh ja, dit is hun website: www.hetfelixproject.be 

Dan heb ik op het werk toevallig nog in een boekje over rugklachten gelezen (ja, je moet toch wat tijdens dooie momenten) en wat een openbaring! Er wordt exact beschreven wat ik voel en eindelijk is er een dokter die de vinger op de zere plek weet te leggen! 

En ik heb ook weer bezoek gehad hier bij mij thuis van enkele dieren. De sprinkhaan viel mij meteen op omdat het niet echt het seizoen is dat je hen zou moeten zien (denk ik toch niet) en op mijn terras is al helemaal geen voedsel te vinden. Effe op internet opgezocht wat het juist is en het is een vrouwtje van de struiksprinkhaan (dat zie je aan het uitsteeksel aan het achterlijf). Ze behoort tot de familie van de sabelsprinkhanen en gebruikt die sabelvormige verlenging om eitjes af te leggen. Een sprinkhaan betekent grote sprongen voorwaarts en luisteren naar je innerlijke stem. 


Het bezoek van ratten komt dagelijks voor dus ik weet niet of het echt bijzonder is. Ik vind het wel schattig hoe ze eten en knabbelen, maar ben toch wel bang voor besmettelijke ziektes en buitensporige voortplanting. Ik ga eens op zoek naar humane rattenvallen, als die al bestaan… Ratten staan voor succes, rusteloosheid en geslepenheid. Een filmpje: 


En dat in combinatie met de sprinkhaan. Ik heb nog zoveel plannen: schrijven voor het konijnenasiel, die poezen vzw, mijn eigen boek. Cursus konijnengedrag volgen, cursus dactylo, cd-opnames, websites ontwerpen en aanpassen… Kortom: ik zal me niet vervelen :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten