banner

banner

zondag 18 november 2007

Dromen en andere dingen

Mijn werkloosheidsperiode begon goed: die verkoudheid was erger dan ik dacht en bleef langer hangen dan verwacht. Ik ben nog steeds niet 100% genezen maar voel me toch al veel beter. 

Ondertussen ben ik me er ook van bewust geworden dat mijn ex-job ook goede dingen met zich mee heeft gebracht. Zo weet ik nu dat ik voor mezelf durf opkomen, heb ik weer een les geleerd in mensen vertrouwen en geleerd hoe moeilijk het effectief is om ‘spiritueel’ te blijven onder zoveel stress. Ook heb ik een bijdrage heb geleverd aan 2 van mijn ex-collega’s (als ik zo vrij mag zijn om dat te zeggen), zij durven nu stilletjes aan ook meer van zich af te bijten. In ieder geval is de woede en haat die ik in het begin voelde helemaal weg. Het was eigenlijk verspilling van energie maar oh zo menselijk, ik kan er alleen maar uit leren. 

Over naar de dromen, dankzij de koorts zijn er heel wat bizarre dromen de revue gepasseerd. Enkel de 3 laatste herinner ik me nog en dan alleen maar flarden. 

De eerste vond plaats in een toneelvoorstelling of bioscoop, in elk geval een zaal met veel stoeltjes. Mijn vriend en ik zitten al en het publiek stroomt binnen. Op een gegeven moment moet ik naar het toilet, mijn vriend gaat niet mee. Drie bullebakken versperren mij de weg, pesten mij enz. Ik ga terug en vertel alles aan mijn vriend maar hij lacht me alleen maar uit en verdedigt mij totaal niet. Dan huppelt er opeens een albino konijn door de zaal, springt op mijn schoot en geeft me een likje. Ik stoot hem weg en zeg: "stom konijn!". Daarna hang ik plots boven de wc over te geven en ik zie wit schuim uit mij komen. Op dat moment is mijn vriend er wel om mijn haar naar achter te houden. 

De tweede droom speelde zich hier bij mij thuis af. Zoals ik nog eens gedroomd heb was mijn terras weer een thuishaven voor zovele diertjes: kraaien, eekhoorns en andere wezens die ik niet kan benoemen. In het echte leven zitten er ook wel beestjes maar niet van deze soorten. Het terras ziet er ook altijd uit als een jungle maar deze keer kwam er een auto opgereden en hij reed er ook weer af. Vreemd, want in het echte leven kan er onmogelijk een auto op. 

De 3de droom was eveneens bizar. We logeerden in een zeer klein huis met (mag ik het even zo noemen?) mensen van een lagere sociale klasse. Het huis telde maar 3 kamertjes en een klein tuintje met een schommel. Er woonden ook veel poezen en binnen kon je nauwelijks draaien of keren zonder iemand op zijn tenen te trappen of een poes te laten ontsnappen. Ik moest toch effe naar buiten en het huis bevond zich in een drukke woonwijk. Vlak voor de deur lag een putdeksel maar geen ronde, een rechthoekige. Plots ging het deksel omhoog en bleek het een lift te zijn, naar wat weet ik niet. Het deksel kwam ook weer omlaag en een wagen parkeerde zich er pal bovenop. Ik probeerde de eigenaar nog te waarschuwen maar toen hield de droom op. 

Tot nu toe houdt geen enkele droom steek, maar misschien zie ik dat binnen enkele dagen anders. 

En dan wil ik het ook nog even hebben over de dingen die ik altijd boven mij zie zweven. Ik zou willen dat ik met zekerheid kon zeggen dat ik mijn ogen open heb op dat moment maar het kan ook op het einde van een droom gebeuren, dat weet ik niet zeker. De dingen beginnen begrijpender vormen aan te nemen. In het begin zag ik allerlei vormen, spiegeltjes, kroonluchters enz. De laatste tijd zijn het kastjes, autoradio’s en ronde schijfjes. Ik heb totaal geen idee wat die dingen zijn of waarom ik ze zie, hopelijk wordt het in de toekomst nog duidelijker. Ze jagen me alleszins geen angst aan en dat is al veel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten