banner

banner

zondag 20 september 2020

Weer een gesprek met de dierentolk

Op mijn vraag, heeft de dierentolk contact gezocht met mijn andere overleden dieren.

"Ik heb ooit de dieren beloofd dat ik niets anders zal beschrijven dan hoe het in me omhoog komt. Daar heb ik ooit met mijn docent een behoorlijk meningsverschil over gehad. Die vond dat het soms wat diplomatieker kon. Ik vind echter als een dier me vertrouwt, me zo laat delen in hun zielswezen dat ik dat niet mag beschamen.

Ik begin met het wat er als eerste binnenkwam in mijn groepsgesprek met jouw dieren.  Kreeg het gevoel dat er ook een vis bij was. Maar dat kan ik fout hebben.  In ieder geval 1 hamster deed mee.

Wie wat zei is niet voor mij te achterhalen omdat het een groepsgesprek was. Maar vlgs mij heeft Snowy het meeste gezegd.

Gesprek 20 september 16u Indy, Snowy, Fluffy, Chica, hamster en vis?

Dat ze ons niet kan zien ,niet kan voelen, wilt niet zeggen dat we er niet zijn. Wij zijn er altijd. Zoals we altijd zullen proberen te helpen, helen. Troosten en lief te hebben. Zo was onze band, zo is onze band.

Voor mensen is het zo moeilijk om daar in te geloven ook al hebben ze 1000-en keren daar een bevestiging van gehad. Zo in,- en intriest.

Wij hebben zo’n medelijden met jullie, zo afgesneden van alles wat leeft, zo twijfelend aan jullie eigen gevoelens. Wachtend, altijd wachtende op een bewijs dat het echt was wat je voelde, wat je zag, wat je hoorde.

Laat ze zich eerst zelf vergeven. Vergeven dat ze zichzelf niet kan vergeven. Vergeven dat ze niet perfect is, dat ze een mens is, dat ze soms dingen mist.

Wij kiezen er soms bewust voor dat onze mensen, onze personen, dingen missen. We willen niet in de kooi van kommer en kwel blijven zitten.

Zo’n kooi hebben wij ook gekend maar de figuurlijke kooi is erger dan de stoffelijke. Jullie creĆ«ren jullie eigen gevangenis in jullie hoofd. Zo triest.  Maar ook dat hoort bij het proces. Jullie proces.

Geniet van wat was, geniet van wat is. Wij hebben genoten van alle goede momenten, ook al waren dat soms “slechte” momenten.

Van het te worden lief gehad. Onze paden kruisten zich niet voor niets.

Dat was onze afspraak, om samen dingen te leren, om samen te zijn.

Geloof en vertrouw op ons, onze liefde, ons verbond. Geloof en vertrouw op je zelf.

Laat los zonder los te laten.

Zorg voor je zelf, wees lief voor je zelf. Net zoals je dat voor ons zou doen, voor ons gedaan zou hebben.

Hou van je zelf zoals je dat van ons doet.

Stop met boos zijn op je zelf.

Niets, echt niets had dit kunnen tegen houden. De dood hoort er onherroepelijk bij. De ene jonger dan de ander.

Denk, probeer te denken aan de tijden dat we genoten dat we plezier hadden. Blij met elkaar waren. Onze liefde voor elkaar voelend.

De enige manier om niet de pijn van het rouwen te hoeven meemaken is om te stoppen met liefhebben.

Denk niet aan wat niet was, niet kon. Denk aan wat wel was en wel kon.

Denk aan dat we elkaar vonden, herkenden en zo blij waren met elkaar. Hoe we elkaar hebben gered. Vele keren.

Zo veel hebben we elkaar gebracht.

Wees tevreden, gelukkig met wat we gekregen hebben.

Geef je zelf de tijd om het een plekje te geven. Wij houden van je.

Indy: Heb jij Corina gekozen? “Uiteraard!”
Waarom? “Omdat we dit hadden afgesproken en ze me nodig had. En ik haar.”
Waarom territoriaal tegen ex Corina? “Zijn zijn stond me niet aan! Hij lijkt nu veranderd. Vandaar mijn toestaan van zijn hulp.”
Heeft je dat extra stress bezorgd? “Ik denk eerder hem. Hij vond me niet leuk toen. Ik kan/kon niet anders dan hem spiegelen.”
Heeft Fluffy je gestuurd? “ We zijn met elkaar verbonden, dus je kan het zo stellen.”
Is het ok je urntje hoe Corina dat doet? “Uiteraard!”

Snowy en Fluffy: Hoe gaat het? “Met ons gaat het goed. Maar we maken ons wel zorgen om haar.”
Jullie weten dat Corina dagelijks aan jullie denkt en jullie mist? “Liefde kun je niet vasthouden, toch is het er. Licht kan je niet vasthouden, toch is het er. Warmte kan je niet vasthouden, toch is het er.”

Chica: Hoe gaat het met jou? “Als herboren. Licht, luchtig.
Valkparkiet park heeft dat met jou te maken? “Ik ben met elke valkparkiet verbonden. Maar zeker met deze.”

Hebben jullie een boodschap voor Corina?

“Probeer vrede te vinden in onze dood. 

Besef dat je meer als 100% gegeven hebt en dat de tijd voor rust  voor je zelfhard nodig is.

Koester onze liefde. Probeer niet te verdrinken in je verdriet hoe begrijpelijk het ook is.

Denk aan ons. Toen, nu , toekomst. Wees dankbaar dat je in staat bent om lief te hebben.

Wij zijn dat in ieder geval wel. Dankbaar dat je van ons houdt.”

Geen opmerkingen:

Een reactie posten