banner

banner

zaterdag 4 oktober 2008

Droom over uil

Zoals verwacht heb ik niet meer over Shiny gedroomd sinds de laatste droom waarin ik haar dood vond. 

Deze droom vertelde me wel iets vreemds, misschien wist ik het onbewust al maar toch. Ik droomde dat we in een hoge boom een Europese oehoe zagen zitten. Waarom weet ik niet maar we gingen hem vangen met een net en dat lukte ook. Verder weet ik niets meer.

Volgens het dromenwoordenboek symboliseert een uil wijsheid die tot het onbewuste behoort of intuïtie of kennis van het onbewuste. Uilen zijn ook verbonden met de maan en vrouwelijkheid. Het boek ‘Luisteren naar dieren’ zegt ongeveer hetzelfde maar er komt nog bij dat uilmensen een uniek vermogen bezitten om in de duisternis van andermans ziel en leven te kijken. In paranormaal opzicht houdt hun voortreffelijke gezichts- en gehoorvermogen verband met helderziende en herderhorende gaven. Degenen met de uil als totem zouden zich moeten verdiepen in de symboliek van de nek en zijn soepelheid, uilen kunnen hun kop niet helemaal draaien maar omdat ze het zo snel doen, wekken ze wel die indruk. Iemand met de uil als krachttotem ziet anderen met grote scherpte en bezit dikwijls een uniek vermogen om door de ogen van anderen heen in hun ziel te kijken. Soms vraag je je dan af waarom je in hemelsnaam dàt over die persoon denkt maar het zijn geen inbeeldingen. De veren van een Oehoe kunnen ons helpen onze wil uit te oefenen over de droomtoestand en bewust de droomgebeurtenissen in onze slaap sturen. 

Ik heb geprobeerd met Shiny in contact te komen in mijn dromen, misschien wil ik het te hard. Dat ik altijd een stijve nek heb, klopt als een bus. Ik zou terug met yoga moeten beginnen. En ik heb inderdaad de indruk dat ik mensen heel goed kan ‘lezen’. Af en toe denk ik vraag ik me echt af waarom ik bepaalde dingen denk over mensen maar later blijkt dat ik het helemaal juist had en op mijn intuïtie moet vertrouwen. Ik zal hierover nog eens verder mediteren en hopelijk wordt het mij dan duidelijker. Binnenkort moet ik mijn vertrouwen aan bepaalde mensen gaan schenken en ik ben van nature wantrouwig dus hopelijk laat de intuïtie mij op dat moment ook niet in de steek.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten