banner

banner

maandag 13 oktober 2008

Droom over Fluffy en Snowy

Wat was dat lang geleden dat ik nog eens over mijn schatteboutjes gedroomd heb! Eigenlijk heel vreemd dat de droom zich afspeelde bij mijn ouders die nog allebei leefden. 

De droom begon met Snowy die persé naar buiten wilde, hij stond aan de verandadeur die naar de volière leidt. Zodra hij buiten was, begon hij in de losse aarde te woelen en een pijp te graven. Hij zat er al 3/4 in en ik kon hem nog net bij zijn kontje grijpen omdat ik natuurlijk bang was om hem kwijt te raken. Hij was er nog maar net uit en hij begint opnieuw een pijp te maken, ook deze keer kreeg ik hem op tijd te pakken en kon ik de gaten barricaderen met bakstenen. Toen ik hem controleerde op vuil zag ik iets uit zijn neus steken dat bij iedere ademhaling in- en uitfloepte. Tot mijn schrik zag ik dat het een regenworm was, hoewel, in de droom zag hij eruit als een grote meelworm. Na de eerste worm uit zijn neusje getrokken te hebben, zat er nog eentje in die ik moest verwijderen. Jakkes! 

Vervolgens ging ik op zoek naar Fluffy. In de kippenren van mijn ouders zaten heel veel konijnen, maar geen Fluf te bespeuren. Wel zat er een heel mooi en groot japannerkonijn, formaat Vlaamse reus. Toen ik me omdraaide omdat ik mijn vader’s voetstappen hoorde, kwam ook Fluffy naar me toe gehuppeld. Met haar olijke snoet kwam ze rechtstaan tegen mijn been. Ik besloot weer naar binnen te gaan en zij volgde al huppelend naast mijn zijde. Toen ik de deur van de veranda opendeed, sprintte ze met grote snelheid en binkies richting keukendeur. Mijn vader – die ook binnenkwam – lachte en vond het net als ik bijzonder en leuk dat ze zoveel plezier had en aan de deur bedelde om binnen te mogen. 
In het echte leven vond mijn vader alle dieren maar niks, dus dit was zeker een fijne droom :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten