banner

banner

vrijdag 29 juni 2007

Pinguin droom

Ik ben op dreef! 2 nieuwe logs na elkaar :)!   

Al maanden aan een stuk heb ik geen herinneringen meer van mijn dromen. Ik ben ook uitgeput als ik ga slapen en jammer genoeg sta ik ook zo op. Ook sukkel ik al maanden met sinushoofdpijn die maar niet over gaat ondanks medicatie. Integendeel, het schijnt erger te worden.

Maar deze morgen was een uitzondering, ik werd wakker met een vrij helder hoofd, voelde me uitgerust en jongens toch, wat heb ik allemaal gedroomd!

Het begon met een droom over de konijntjes en Shiny. Fluffy en Snowy liepen op het terras maar mijn vriend had ergens struikgewas afgeknipt zodat ze met die takken en bladeren konden spelen. Ik maakte me zorgen want ik wist niet of ze giftig waren en op een bepaald punt was het terras ook zo laag dat ze konden ontsnappen.

Plots schakelde de droom over naar Shiny die losliep en zich niet meer liet vangen. Nota bene mijn oudste broer (die niet echt van dieren houdt en al helemaal niet van hamsters) kan haar pakken en ik zet haar terug in de kooi die plots ook op een andere plaats staat.

Volgende droom: ik ben in een drukke straat tussen een stroom mensen maar die mensen zien er allemaal uit zoals in de Mad Max films. Met gehavende kleren, beetje verwilderd enz. Ik wil vluchten maar kan geen kant op en dan zie ik opeens Alice Cooper tussen hen staan. Ja, ik snap er ook niets meer van. 

En dan de raarste van de 3: ik zit in mijn keuken en door de horgordijnen stappen ineens 2 pinguïns binnen, een mannetje en een vrouwtje. Hoe ik dat weet? Het mannetje had een sjaal aan en het vrouwtje een ring rond haar vleugel... Ik wil dolgraag foto’s maken van dit fenomeen maar de fotocamera weigert gewoon dienst! Dan waggelen de pinguïns buiten om daar met een schaap (?) te spelen en vervolgens op de rug van een hond (border collie) zich te laten vervoeren. Buiten was trouwens wel de inrit van mijn ouderlijk huis. Kan iemand nog volgen? Ik in elk geval niet.

De uitleg van pinguïns liet me wel verstomd staan. Als totemdier betekent het dat ik mij mag verwachten aan een periode van heel heldere dromen (en dat komen ze mij in een droom vertellen!). Voorts staan pinguïns ook voor lichaamsuittredingen (sprong vanuit het water op het land) en het mannetje vooral duidt op een periode van 2 maanden waarin ik mijn creatieve ideeën koester totdat ze doorbreken. Mannetjes broeden immers het ei uit.
Geen idee waar dit op slaat. Mijn band? Mijn boek? Een andere job? Hopelijk krijg ik binnenkort nog meer signalen die wat duidelijkheid brengen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten