banner

banner

woensdag 18 april 2007

Natuur volop!

Wat vroeger dan normaal maar de natuur is in volle bloei en daar zijn we natuurlijk blij mee!
Ik vertoef meer buiten, de nijntjes ook en we genieten met volle teugen.
Eergisteren is er een nieuwe bruine pony bijgezet in de wei en hij amuseert zich prima, de andere twee trouwens ook, kijk maar:



En hoewel wij zelf geen bloemen geplant hebben is er aan het einde van de inrit een pracht van een bloem uitgekomen. Ik heb al heel wat gegoogled maar tot nu toe heb ik nog steeds geen idee wat het is. Mooi alleszins, dat wel. Een paarse kleur heeft een lichamelijke betekenis. Op de foto lijken ze roze maar ze zijn in feite lila.


En tot slot komen er nog heel veel vogeltjes naar me toe. Gisteren kwam er een pimpelmeesje op mijn wasgoed zitten en ik kon hem zomaar filmen terwijl hij op het vetbolletje zat. Ik stond er nauwelijks enkele meters vanaf. Hetzelfde met het winterkoninkje, hij zong luidkeels in mijn richting en was totaal niet schuw.
Een tweekleurige mees betekent dat je je waardigheid en innerlijke noblesse moet bewaren en een winterkoninkje zegt dat je vindingrijk moet zijn en moet gebruiken wat beschikbaar is.
Een filmpje:

Geen opmerkingen:

Een reactie posten