banner

banner

zondag 2 oktober 2016

Bolleke in mijn droom

Tijdens mijn dutje vandaag kwam Bolleke, mijn haantje van vroeger plots in mijn droom. Geen idee hoe ik daar ineens bij kom, ik heb niet actief aan hem gedacht. Hij is overleden in 1992 als ik me goed herinner, maar hij blijft voorgoed in mijn hart.

In deze droom liep ik de volière in bij mijn ouders. Ik checkte of de deur niet klemde en of ik mijn gsm wel bij had. De tijd loopt dus flink door elkaar in mijn droom. 

En daar was mijn prachtig ventje. Hij zag er niet meer zo heel goed uit, had wat "gaten" in zijn veren, maar hij blijft zo mooi en lief. Hij voelde nog altijd hetzelfde, eerst was hij wat argwanend, maar dan genoot hij volop van knuffels. 

Wat was het een aanhankelijk manneke. Na zoveel jaar mis ik hem nog steeds. 

Een foto van toen hij 3 maanden oud was, de enige foto die ik van hem heb.



Op deze foto zie je het nog niet, maar in dit filmpje wel. Zijn "bolletje" groeide scheef en ik moest het altijd bijknippen. Anders werd het vuil en kon hij niet meer zien. Ik kon hem zonder moeite op zijn zij leggen en hij liet het allemaal toe. Ik kon echt alles met hem doen, zo een schatje!
Zijn moeder staat naast hem en zijn zusje achter hem. Hij zelf was onvruchtbaar en zijn broertje is doodgeschopt door mijn vader :(.


Mijn bruut van een vader zorgde er later voor dat ik niet meer bij hem kon om hem te verzorgen. Hij is daardoor blind geworden aan zijn linkeroogje. Omdat zijn veren op zijn hoofdje vuil werden als hij op de grond pikte en op die manier is er een infectie in zijn oogje gekomen. Hij is maar 7 jaar mogen worden :(.

Ik mis je mijn mooie lieve jongen... Vergeef me alsjeblieft dat ik je niet beter heb kunnen beschermen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten