banner

banner

zaterdag 17 september 2016

Braken in droom

Ik kan me voor de rest niets herinneren van de droom, alleen dat ik geel/oranje braakte en dat ik de stukjes zelfs zag liggen. Toen ik wakker werd, was ik ook misselijk van de migraine. Dat kan de droom verklaren, maar ook in andere verklaringen kan ik me vinden.

Als je droomt dat je moet braken, duidt dit erop dat je een weerzinwekkend aspect uit je leven moet bannen. Er zouden bepaalde emoties of gedachtes zijn die je moet confronteren en vervolgens moet loslaten. (droominfo.nl)

Overgeven, Kokhalzen, Boeren Een droom of visioen waarin je overgeeft vertelt je over de drang om alles wat ongezond is in je leven uit te werpen, van je los te wrikken, te uiten, maar je wilt snel van de ongezonde situatie vanaf. Een andere uitleg is dat je last hebt van onverteerbare gebeurtenissen, moeilijkheden die je heel zwaar op de maag liggen en ook dit wil je uiten. Er is waarschijnlijk sprake van stress, emoties, negatieve gedachtes en gevoelens, waarmee je jezelf wilt confronteren en los wilt laten. Nog een andere uitleg is, dat je jezelf overgeeft aan de spanningen, waardoor je helemaal tot rust komt en je weer balans vindt. (dromen-visioenen.nl)

Wat de kleuren betreft, kan het alle kanten uit.  

Geel heeft zowel een positieve- als een negatieve gevoelswaarde. Als de droom plezierig aanvoelt, dan staat de kleur geel symbool voor het intellect, geluk, harmonie en wijsheid. Als de droom daarentegen niet zo prettig aanvoelt, dan vertegenwoordigt de kleur geel juist lafheid en ziekte. Je zou in dit geval een angst kunnen hebben te kiezen of actie te ondernemen. Als gevolg hiervan zou je een terugval kunnen ervaren.
De kleur oranje vertegenwoordigt hoop, vriendelijkheid, beleefdheid, levendigheid en duidt bovendien op een extravert karakter. Het symboliseert ook stimulatie van de zintuigen. Je zit goed in je vel! Je zou je horizon willen verbreden en nieuwe interessegebieden willen ontdekken. (droominfo.nl)

Geel de kleur vertelt je over wijsheid en rijpheid en het natuurelement wind. Een andere uitleg is dat er rond het voorjaar nieuwe mogelijkheden in je leven komen, in het voorjaar verandert er een hoop voor je en komt er voorspoed in je leven. Een andere uitleg is dat geel de kleur van de haat, afgunst en ongenoegen is. Een belangrijke uitleg is dat in China de kleur geel juist als heel positief gezien wordt, en mag dan ook verbonden worden met de zon en met voorspoed.
Oranje in je droom of visioen vertelt je over genieten van de mooie zonnige tijd die eraan komt in het leven. Een andere uitleg is dat er iets nieuws in je leven komt, maar ook voorspoed en warmte op je levenspad komen. (dromen-visioenen.nl)

Hoewel braken bij mij negatieve gevoelens oproept, spreekt het oranje dat tegen. Misschien juist omdat ik dan dingen loslaat?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten