banner

banner

zaterdag 6 augustus 2016

Winterkoninkje op terras om 21u

Ik hoorde het geluid van een vogeltje dat ik nog niet eerder had gehoord. Ik was tv aan het kijken, de deur stond open en het geluid klonk zo dichtbij dat ik nieuwsgierig ging kijken. Met mijn fotocamera in de aanslag ;-).

Helaas had het vogeltje mij eerder gezien dan ik hem, dus geen foto's. Maar gelukkig herkende ik hem wel: een winterkoninkje. Alleen floot hij niet zijn bekend liedje, maar het was eerder ratelend roepen.
Het blijkt de alarmroep te zijn.



Waarom hij op mijn terras zat en alarm sloeg, weet ik niet. Voor zo ver ik kon beoordelen, dreigde er geen gevaar. De volgende dag zat hij er trouwens weer en weer rond dit uur en toen kon ik het bovenstaand filmpje maken.

Op internet vond ik dit bij de uitleg als totemdier: 

Boodschap:
" Het is tijd voor zelfbezinning en het gebruiken van de middelen en vermogens die je ter beschikking staan. Je hebt alles wat je nodig hebt om boven je dagelijkse zorgen uit te komen. Ik help je om gebruik te maken van wat er is in je leven en ik leer je wat voor je de effectiefste bouwwijze is in je specifieke omgeving om vooruit te komen.”  

Licht:    
slim; mobiliteit; verbeeldingskracht; vindingrijkheid; inwijding in de ander wereldse realiteit; beweging tussen de werelden; begeleider van het aardse pad; beschermend en sterkend; moed; aanpassingsvermogen; zelfvertrouwen 

Donker:    
schuldgevoelens vanwege het volgen van het eigen pad; misleiding; sluwheid 

Element:    
lucht; aarde; vuur

Energetisch:     
zonnevlecht; keel chakra 

Lichamelijk:    
longen; huid; hormonen

Persoonlijk:    
het weten wanneer het tijd is om naar binnen of naar buiten te kijken; ‘waar er is een wil is ook een weg’    

Affirmatie:   
" Ik volg vanaf NU mijn eigen pad ook al gaat deze niet samen met de normen van de maatschappij.”
" Ik gebruik vanaf NU alle middelen en vermogens waarover ik beschik.”

Het hebben van een schuldgevoel omdat ik mijn eigen pad volg, herken ik wel.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten