banner

banner

zondag 7 februari 2016

Droom over Snowy

Ik zit nog altijd muurvast met mijn verdriet en schuldgevoelens i.v.m. het overlijden van Snowy. Op sommige dagen huil ik bijna constant en op andere lijkt er een blokkade te zitten. En hoe langer die blokkade er zit, des te bozer ik word. Tot het er weer allemaal in 1 keer uitkomt en dat kan soms uren duren...

Ik denk dat Snowy hierdoor nog niet in mijn dromen is gekomen. Maar vandaag was hij er tijdens een dutje. Hij keek me niet aan en raakte me ook niet aan, wat volgens mij betekent dat ik hem nog altijd op afstand houd omdat mijn verdriet zo vastzit.

Hij zat in zijn kooi, hooi te eten. Iemand (L?) zat in de zetel en ik stond ernaast. Die iemand had blauwe bolletjes vast en gaf ze aan mij, qua materiaal was het moongel (wordt gebruikt om drums te dempen). Snowy sprong uit de kooi, liet blindedarmkeutels vallen en ging onder het tafeltje zitten. Op dat moment laat ik ook de blauwe bolletjes vallen, tussen de blindedarmkeutels natuurlijk. Toen moest ik ze er tussen uit gaan vissen...

Op dat moment werd ik wakker. Opgelucht dat mijn watteke even gekomen is, maar mij duidelijk maakt dat ik door moet met mijn leven. Niet alleen voor mezelf, maar ook voor hem en voor Indy. Hoe kan ik anders genieten van nieuwe ervaringen? Hoe kan Indy zich anders ontspannen en ontwikkelen? Hoe kan Snowy anders tot rust komen? Hij voelde zich tijdens zijn leven al zo verantwoordelijk tegenover mij, volgens mij heeft hij dat nog steeds. Want ook nu helpt hij me weer.
Mijn liefde voor hem zal nooit afnemen, maar mijn verdriet en schuldgevoelens moeten dat wel doen. Voor zijn en mijn bestwil.

Omdat de kleur blauw zo nadrukkelijk aanwezig was, heb ik de betekenis opgezocht: 
Blauw staat voor waarheid, wijsheid, de hemel, eeuwigheid, toewijding, rust, loyaliteit en openheid. De aanwezigheid van de kleur blauw in je droom zou symbool kunnen wezen voor je spirituele gids en je optimisme over de toekomst. Je bent helder van geest. Afhankelijk van de context van je droom, zou blauw ook droefheid kunnen betekenen.

En de bolletjes... Misschien omdat ik hem altijd bolleke noemde?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten