banner

banner

zondag 5 januari 2014

Weer levendige dromen

Van de droom van zaterdag herinner ik me nog maar 1 moment. Er was een baby in mijn droom, maar die begon plots te braken en het braaksel wat zwart! De uitleg is: een baby in je droom staat voor onschuld, warmte en een nieuw begin. Er kan een liefdesrelatie aan het ontwikkelen zijn, of je krijgt nieuwe vrienden en nieuwe interesses. Baby’s symboliseren iets in jezelf dat puur is. Zie je dat anderen aan het braken zijn in je droom, dan realiseer je je dat iemand die aardig tegen je doet, eigenlijk tegen je liegt. Zwart in je droom staat voor het onbekende, onbewuste, gevaar, mysterie en kwade opzet. Was het een fijne droom, dan kan het zwart staan voor je verborgen spiritualiteit en goddelijke kwaliteiten. 

Wat moet ik daar nu van denken? Iemand die onschuldig lijkt, is tegen mij aan het liegen? Dat kunnen zoveel mensen zijn... Of ben ik bang dat als ik ga genieten van het positieve, ik ga “afgestraft” worden? Misschien kan het nog dit betekenen. Ik hunker naar onvoorwaardelijke liefde (de baby), maar ik ben bang dat ik schijnheilige mensen (het braken) ga treffen. 

In de droom van zondagnacht zat ik op een boot, eentje die grote snelheden kan maken. Er zaten nog andere mensen op, maar die zaten lager dan mij. Ik zat op het hoogste punt, klampte mij vast aan 2 handvatten en zeker toen de boot een bocht nam was ik bang. 
Dit is de uitleg over een boot: Een boot in je droom symboliseert hoe je omgaat met je gevoelens en hoe je ze uit. Was het een plezierige boottocht, dan ga je goed met je gevoelens om. Was het water onstuimig, dan mag je leren hoe je beter met je gevoelens om kunt gaan. 

De droom van mijn zondagmiddagdutje herinner ik me niet meer, alleen nog dat ik wakker werd en dacht dat er 2 waakhonden (type dobermann of rottweiler, black en tan in ieder geval) naar mij aan het kijken waren. Dat beeld bleef nog even toen ik mijn ogen opendeed, net die grens tussen ontwaken en nog half in de droom zitten.
Een droom waar een hond in voorkomt, bevat vaak een belangrijke boodschap. Droom je over een hond, dan maak je snel goede vrienden. Een bedreigende hond betekent dat je je ongemakkelijk voelt in grote groepen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten