banner

banner

dinsdag 31 december 2013

Verschillende dromen

Het is blijkbaar weer de tijd van dromen, maar ze zijn ook weer onsamenhangend.

De droom begint met een druilerige dag. Ik ga naar buiten en stap over het veld dat achter mijn huis ligt, waarom weet ik niet, misschien op weg naar mijn werk? Ik hoor en voel mijn voeten een beetje wegzakken in de zompige ondergrond van een weide die verzadigd is van regen. Ik voel de koude wind en regendruppels snijden in mijn gezicht.

Plots is het een mooie warme lente/zomerdag en ik fiets naar de markt. Ik stop bij een kraam waar men dieren verkoopt. De honden zijn onrustig aan het blaffen. Er staat een groepje mensen te praten waar ik me bij aansluit. Ik droeg een jurkje waarvan je de bandjes op de schouders knoopt. Ik voel de warme zonnestralen mijn huid opwarmen en ik voel me intens gelukkig.

Daarna ben ik ineens thuis en er staat een gure wind. Ik hoor hem door het huis gieren en ga in de hal kijken. De glazen voordeur staat bijna bol en ik zie dat ze niet goed op slot is. Ik heb de grootste moeite om de deur tegen te houden en een extra grendel op te doen, wat me uiteindelijk toch lukt.

Qua verklaring is het weer veelzeggend!

Een leeg veld is een sterk symbool dat je emotioneel voldoening mist. Komt er regen in je droom voor, dan staat dit voor vernieuwing en spirituele reiniging. Droom je dat je fietst, dan is het belangrijk dat je een goede balans vindt tussen werk en plezier. Als je het warm hebt in je droom, kan ook betekenen dat je je goed voelt over jezelf en je beslissingen. Wanneer je droomt over de zomer, dan staat dit voor een periode van bloei, kennis en volwassenheid. Je plukt nu de vruchten van alles waarvoor je hard gewerkt hebt. Deze droom kan ook betekenen dat je anderen beter leert begrijpen en dat je je visie uitbreidt. Sta je in warm zonlicht, dan geniet je van sterke vriendschappen en een goede gezondheid. Wanneer je over een markt droomt, dan heb je er behoefte aan om gekoesterd te worden. Je hebt een fysieke of emotionele behoefte die niet vervuld wordt. Was de markt leeg en verlaten, dan is je behoefte aan vervulling heel sterk. Wanneer je droomt over huisdieren die je niet kent, kan het zijn dat je het gevoel hebt om gedwongen te worden iemand te zijn die je niet bent.
De uitleg over wind begrijp ik niet zo. Dromen over de wind die blaast, symboliseert je levenskracht, energie en dynamiek. Wind staat voor veranderingen in je leven. Wat deuren betreft vind ik alleen maar uitleg over deuren die opengaan. Betekent het dat ik dat ik voorlopig nog niet klaar ben om verandering toe te laten in mijn leven?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten