banner

banner

zondag 6 oktober 2013

Droom over koolmeesje

Ik heb geen idee waar deze droom vandaan komt, maar ik vond hem wel speciaal. 

Op mijn terras was een nestje met 1 jong vogeltje er in, maar ik kon niet zien welke soort. Toen moeder (of vader) kwam voeren, zag ik het duidelijk: een koolmeesje. 
Ik stond op een meter van het nest en toch vonden de vogeltjes mij geen bedreiging. Heerlijk dat ik zo kon genieten van hun aanwezigheid en hen kon observeren. 
Plotseling kwam er echter een grote vogel naar het nest, geen idee of hij echt bestaat, maar hij had de grootte van een kraai, was zwart met een blauw achterhoofd en had de bek van een watersnip. Hij wilde het jong opeten of stelen en het jong begon heel hard te krijsen. Ik trok met alle macht het nestje uit de bek van de grote vogel en werd wakker.

Ik vond geen exacte betekenis op internet, maar wel iets dat al bepaalde gedeeltes kan verklaren.
Een vogel staat voor fysieke en emotionele vrijheid. Vogels kunnen ook staan voor religieuze gevoelens. Verdere betekenissen zijn:
  • Zwarte vogels staan voor je ‘duistere kant’.
  • Een roofvogel staat voor een assertief of dominant persoon.
  • Vogeleieren in je droom symboliseren geld.
  • Als vogels uitkomen in je droom, dan zul je je doelen halen, maar voorlopig nog niet.
  • Zie je een vogelnest in je droom, dan staat dit voor onafhankelijkheid en je behoefte aan medestanders.
  • Droom je van een dode of stervende vogel, dan sta je voor teleurstellingen. Je maakt je constant zorgen over bepaalde problemen.
Weer dingen om over na te denken, ik herken alleszins veel dat betrekking heeft op mijn huidige situatie.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten