banner

banner

zondag 6 oktober 2013

Droom over Dotje en huis tijdens dutje

Het is blijkbaar weer de tijd van heldere dromen. Zelfs tijdens mijn broodnodig en welverdiend middagdutje ;-), begin ik te dromen.

Mijn eerste droom ging over Dotje. Ik zag haar lopen in het wiel, maar ze gebruikte haar rechtervoorpootje niet. Ik pakte haar op (yeah right) en probeerde haar pootje goed te bekijken, maar mijn beeld bleef wazig. Dotje probeerde me telkens te bijten, maar ik trok me daar niets van aan. Toen hield de droom plots op. Misschien probeer ik op deze manier een verklaring te vinden voor de lange nageltjes aan dat pootje? Ik vind het zo vreemd dat de andere nagels netjes kort blijven, behalve van dat pootje.

De tweede droom was weer over een huis. Ik droom regelmatig over huizen, en vaak over hetzelfde huis, maar dit was een nieuw huis.
Alle kamers waren beneden, zoals ik het zou willen, omdat ik met mijn pijnlijke knie nog moeilijk de trappen op kan. Net als in de vorige huizen waar ik steeds over droom, kon je ook in dit huis helemaal "rond" lopen. M.a.w. je kon in de hal beginnen, van kamer naar kamer lopen en weer in de hal belanden. Dit huis voelde aangenaam aan, ik had het blijkbaar net gekocht en was het aan het inrichten. Er liepen ook veel mensen rond die werken aan het uitvoeren waren. Misschien voelde ik me daardoor rusteloos? Naast het aangename gevoel, was er namelijk ook het rusteloze gevoel. Ongeduldig, alsof ik alles meteen in orde wilde hebben.
Het was een heel groot huis en vooral de slaapkamers waren enorm groot, wel 10 x 5 m! Eén slaapkamer was dichtbij de badkamer, wat ik handig vond i.v.m. mijn Crohn. De andere slaapkamer lag verder weg, maar was wel een stuk gezelliger ingericht. Ik was in dubio over welke slaapkamer ik zou gebruiken. Overal lag warme houten, gladde vloer. Bij de slaapkamer die gezellig aanvoelde, hoorde een terras. In de eetkamer stonden alleen enkele stoelen en ik was plannen aan het maken welke tafel ik er zou neerzetten. Ik wilde een witte, ronde metalen terrastafel met bijhorende stoelen trouwens. Zoiets bedoel ik:


De zon scheen overal binnen en toen ik het rond het huis liep, viel me op hoe groot de koer was (betegeld met klinkers). Er was ook een schuur aan het huis. Ik zag ook lege kattenvoerbakjes staan en zei: "oei, hoe lang hebben de katten al geen eten meer gehad?".
Vreemd genoeg was er van mijn eigen diertjes geen spoor te bekennen in mijn droom.

In het echte leven ben ik ook druk bezig met mijn huis in orde te maken. Toch weet ik dat ik hier niet eeuwig kan blijven wonen, dus ooit moet ik op zoek naar een appartement of huis. 

Ook over het huis vind ik een betekenis op internet: 
  • Wanneer je droomt dat je een huis aan het bouwen bent, dan breng je verstandige veranderingen in je leven aan. Je bouwt op dit moment in je leven aan jezelf en je toekomst.
  • Een mooi groot huis betekent dat je heel veel mogelijkheden en opties hebt. Je ziet de toekomst zonnig in. Je hebt het gevoel dat je mooie en goede dingen te wachten staan.
  • Zie je je huis in deze droom, dan staat dit voor zekerheid, basisbehoeftes en waarden. Je voelt je eindelijk op je gemak in een nieuwe omgeving.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten