banner

banner

donderdag 2 april 2009

Het gaat niet goed...

Ik vrees dat ik de prijs moet betalen voor mijn drukke bezigheden waardoor ik niet naar mijn lichaam luister. Ik ben namelijk al de hele maand maart ziek geweest en er komt maar geen einde aan. Ik val van de ene ziekte in de andere. Even een korte opsomming: sinusitis (chronisch maar heel felle opstoten nu), oogontstekingen, spierpijnen, krampen, rugpijn met uitstralingspijn in het been en in de bil, maag en darmklachten en momenteel sukkel ik met 2 gezwollen enkels en voeten. Ik kan nauwelijks nog stappen. 

Diagnose: artritis. Ik moet nog naar de reumatoloog om te weten welke het precies is, welke behandeling geschikt is en of dit acuut of chronisch is. Ik hoop acuut en dan spreken we nog over een behandeling van 6 weken tot 6 maanden. Mijn energiepeil is al maanden ‘below zero’ en ik hoop dat dit nu echt het laatste is. 

Maar het ergste vind ik dat ik mijn dieren niet meer naar behoren kan verzorgen. Ik kan geen kooien meer poetsen, laat staan hen borstelen of eens knuffelen…:(. 
Ik voel me zo schuldig, ik zit de hele tijd met mijn voeten omhoog niets te doen terwijl mijn vriend nog alles moet doen als hij uit school komt. Hij is invalide (rug gebroken) en volgt nu herscholing als bediende. 
Ik hoop dat dit echt maar tijdelijk is. Ik weet de oorzaak niet, stress zou ermee te maken kunnen hebben. Ik heb een stressy drukke periode achter de rug en er komt nog een heel spannende periode aan. Mijn boek gaat namelijk volgende week op de markt komen! Dus ik hoop dat de ontstekingsremmers tegen die tijd hun werk al doen zodat ik mijn boek toch via mijn sites kan verkopen. 
Hopelijk helpt positief denken echt want ik probeer het heel hard.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten