banner

banner

woensdag 28 januari 2009

Katten

Ik kan er niet om heen, de laatste tijd komen er meer en meer katten in mijn leven en dat kan geen toeval zijn. Om eerlijk te zijn: ik heb katten altijd mysterieuze dieren gevonden die onvoorspelbaar gedrag konden vertonen. Maar door mijn lessen in gedrag, leer ik hen beter begrijpen. En om de een of andere reden zoeken ze mij nu op. Via boeken, mails, tv en ook in het gewone leven. Zelfs nu ik dit typ, vallen me nog meer gebeurtenissen binnen. 
Ik zie vaak een kat hier in de wei zitten, de kat van de buren zit regelmatig naar ons te kijken en bij bezoek kan ik het niet laten het lieve poezebeest te aaien, dan genieten we allebei. Ook zit er regelmatig een kater (vermoed ik, hij heeft zo een heerlijk dik hoofdje) aan of onder Lorenzo’s auto. 
Gisterenavond ging ik Chica’s voer nog uitblazen en plots schiet er een poes weg toen het licht aanfloepte. Het was ‘mijn’ kater en hij bedaarde toen hij mijn stem hoorde. Hij hield me wel nauwlettend in de gaten. Ik vraag me af of hij achter een rat of muis aanzat want die wonen in onze garage. 
Nog een voorval van gisteren, er liep een spierwitte kat ineens de weg op, zomaar voor mijn auto door. Godzijdank rij ik nooit hard. Ze liep trouwens van links naar rechts. Een wit dier wijst in het algemeen op waarheid en geesten maar geeft ook aan dat ik niet met energie mag strooien. Hm, sluit mooi aan bij mijn dromen, (zie vorige log). 
De katten die ik gewoonlijk zie zijn de tijgerkatjes, die van de buren is een prachtige lapjeskat. Katten maken ons attent op dingen die voor ons niet direct zichtbaar zijn. Ze leren ons hoe je op een rustige, heimelijke manier iets kunt najagen of te pakken kunt krijgen. Bovendien leren ze ons kalm te blijven over wat we najagen. Dat brengt het snelst het meeste succes. Katten leren ons geconcentreerder luisteren naar wat niet makkelijk gezegd wordt. Wanneer er een kat in je leven verschijnt, kan die je leren hoe je doelen, antwoorden en al het ander in je leven met meer succes kunt nastreven. Als boodschapper brengt een kat nieuwe magie, mysteries en vaardigheden bij het succesvol najagen van je doelen. 
Dit geeft me hoop, ik heb een tijdje in een dip gezeten maar nu heb ik weer sterk het gevoel dat ik op de goede weg ben.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten