banner

banner

woensdag 23 januari 2008

Hamsterdroom

Amai, dit was een fijne droom! Kan ook niet anders als het over een berg hamsters gaat! 

De droom begon met gepiep dat ergens vandaan kwam. Op dat ogenblik was ik bij mijn ouders thuis in mijn broers werkhokje. Daar stond een dunabak vol met een 10-tal hamsters, enkele volwassen exemplaren en enkele jonkies van hoogstens een paar weken oud. Ze hadden alle kleuren: zwart, wit, oranje, bont, gevlekt, met witband en ga zo maar door. En ze waren allemaal even tam en knuffelig. Ineens hoor ik nog klaaglijk piepen dat uit een andere hoek komt. Er was er eentje ontsnapt dus die zette ik vlug terug bij de anderen. Maar omdat ik weet dat hamsters solitaire dieren zijn en alle geslachten door elkaar zaten, haastte ik me om ze allemaal apart te huisvesten. Eentje leek immers al hoogzwanger. 

Toen ik naar boven ging om reservekooien te zoeken, was ik plots in mijn eigen huis, op de kamer waar ik de kooien heb staan. In het echte leven heb ik ook nog reservekooien want je weet maar nooit. Ik zocht me suf naar oplossingen want ik heb maar 2 traliehamsterkooien, kleintjes dan ook nog; en verder nog 2 dunabakken waarvan eentje de rooster moet aangepast worden. Dan vond ik ook nog 2 curverbakken die in noodgeval kunnen dienen en voor de rest zijn het niets anders dan konijnen/caviakooien met veel te grote tralieafstand. Dus ook daar een oplossing voor aan het zoeken… en toen was de droom afgelopen. 

Ik vond geen verklaring in droomboeken maar wel eentje in Luisteren naar Dieren – werkboek. De sleutelwoorden zijn voorbereiding, organisatie en nieuwsgierigheid. Hamstermensen zijn eenlingen en lijken van het ene creatieve project naar het andere te gaan. Er is voortdurend activiteit en verandering. Niet alle projecten werken maar de aantallen werken in hun voordeel. 

Tja, ben niet zeker wat ik hiermee moet aanvangen. Dat ik met veel dingen tegelijk bezig ben klopt als een bus, dat ik een eenzaat ben ook. Misschien is het gewoon een bevestiging dat ik toch op de goede weg ben. Want de laatste tijd had ik mijn twijfels omdat ik de indruk had dat ik met zovele dingen tegelijk bezig ben dat ik niets tot een goed einde leek te brengen. Organisatie is niet mijn sterkste troef, misschien moet ik daar aan gaan werken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten