banner

banner

zondag 14 oktober 2007

Spinnendromen (en een beetje rat)

Hoewel mijn angst voor spinnen al geminderd is, is die toch nog sterker aanwezig dan ik vermoedde.

Vannacht droomde ik dat ik net onder de douche uit kwam, ik draaide een handdoek rond mij maar vreemd genoeg was de badkamerdeur open. En in de deuropening stond een man die ik in mijn droom blijkbaar kende maar in het echte leven dus niet. Mijn vriend stond naast me maar eigenlijk was hij het ook weer niet.
Die man grijnsde breed en wees naar de grond. Daar kwam een spin naar me toe gelopen, zo eentje met dunne poten en normaal ben ik daar niet meer zo bang voor. Maar als je in je blootje staat…
Ik probeerde uit alle macht mijn rechterbeen op te heffen en dat lukte maar net. Die man pakte de spin op en gooide ze naar mij! Ze kwam op mijn handdoek terecht en het zweet brak me uit! Ik durfde haar niet te doden dus probeerde ik haar weg te blazen. Ze belandde inderdaad op de grond en toen pas kwam mijn vriend tussenbeide. Hij zei tegen die man dat hij moest ophouden met mij te pesten en toen werd ik wakker.

Heeft dit nu gewoon met mijn angst te maken of zou de spin mijn huidig totemdier zijn?
Ik dood al een tijdje geen spinnen of insecten meer maar zet ze netjes buiten en zeker die met dunne poten jagen mij niet meer zoveel angst aan als vroeger.

De spin betekent creativiteit en schrijven (ben bezig aan een boek). Ook wel het gevoel gevangen te zijn in een web of uit evenwicht zijn. En dat na een infectie op mijn evenwichtsorgaan.  

Verder heb ik ook een rat gezien die op haar gemakje het strooivoer voor tuinvogels aan het opeten was. En die zie ik echt niet dikwijls. 
De uitleg over ratten is wel verwarrend. Van de ene kant moet je sluwer te werk gaan en gedreven zijn. Van de andere kant moet je je meer aanpassen…vaag.  

Geen opmerkingen:

Een reactie posten