banner

banner

zaterdag 8 september 2007

Kraaien en kiekendieven

Het valt me op dat er meer vogels dan andere dieren zich aan mij vertonen. En sinds ik zelf een vogeltje heb, let ik er nog iets meer op. Hoewel, het volgende was zo opvallend dat ik niet eens hoefde op te letten.
Ongeveer een week geleden wandel ik na mijn werk naar mijn auto en er zit een grote zwarte kraai voor, geen kauw deze keer. Naast mijn auto bemerk ik nog eentje als ik dichterbij kom. Er staan op dat uur (19u30) niet meer zoveel auto’s op de parking dus het valt op dat ze de mijne er telkens uitpikken.
Ze vliegen natuurlijk weg als ik in de auto stap en net als ik wil vertrekken en al een beetje gas geef, komt er nog een derde kraai in scheervlucht voor mijn ruit doorgevlogen! Ik schrik even en ben blij dat ik nog niet echt in beweging was, stel je voor!
Eergisteren hoorde ik op het werk de blauwe kiekendief weer rondvliegen en deze keer was hij niet alleen! Ik zag hem (of haar) al roepend naar zijn/haar partner vliegen die op het dak zat te wachten. De gietende regen deerde hen niet. Toevallig hoorde ik een bejaard koppel discussiĆ«ren over welke soort vogel dat nu moet zijn, zelfs het woord ‘papegaai’ viel al.   
Ik even vlug uitgelegd wat het wel was en de mensen waren wel blij om zo een zeldzame vogel te mogen zien, net als ik trouwens.
Voor de betekenis van deze havikachtige kan je in de log "van alles wat" van 19/07/07 terecht.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten