banner

banner

zondag 22 juli 2007

Rat, muizen, bij, nijntjes...

Het is weer een tijdje geleden dat ik nog een bericht geplaatst heb. Ik heb het dan ook razend druk en maak weinig tijd voor de essentiĆ«le dingen. En da’s meteen ook de boodschap die de totemdieren voor me hebben: dat ik meer moet ontspannen en genieten.

Maar laat ik bij het begin beginnen. Op een morgen zag ik een rat in de groene container van de buren zitten, op zoek naar voedsel. Een rat kondigt een rusteloze tijd aan, een tijd waarin je geslepen moet zijn maar ook waarin je je moet aanpassen. Een filmpje:


Vervolgens hoor ik zachte piepjes in de badkamer. Ze komen vanuit een oud verluchtingssysteem dat niet meer werkt. Buiten is er een buis waar al jaren mussen een nestje bouwen. Ik trek het luikje langs de binnenkant open en de schattigste baby muizensnoetjes staren me aan. Mama muis slaat op de vlucht maar gelukkig is ze terug gekomen. Toch ben ik niet helemaal blij met het muizengezelschap, o.a. vanwege Shiny. Zodra het nestje volwassen is, gaat mijn vriend de buis eens en voor altijd dichtmaken. Zo ziet het er van de buitenkant uit:


Muizen staan voor aandacht en inderdaad: ik heb geen aandacht meer voor de belangrijke dingen in mijn leven zoals genieten, relaxen e.d.
Gistermorgen zag ik een bij op haar gemakje rusten op het terras en wat willen bijen zeggen? Dat je meer moet genieten van je werk en dat we kansen krijgen zolang we maar onze dromen blijven najagen.


Ik heb me net ingeschreven voor hondengedragstraining deel 2 en hopelijk gaat de konijnencursus ook door. Maar ik vergeet zeker en vast te genieten, in de eerste plaats van mijn konijntjes. Zij reageren nog steeds slecht op de verandering maar hun gedrag is toch wel verbeterd. Enkel ‘s avonds geeft het soms problemen. Maar omdat ik niet goed weet wat de aanleiding precies is, weet ik ook niet meteen een oplossing. Soms heb ik immers ook de indruk dat de hormonen opspelen en tja… daar kan ik niks tegen doen.
En verder heb ik veel dromen gehad maar helaas, tegen de tijd dat ik ze wil opschrijven, ben ik ze al vergeten. De enige flard die ik me nog herinner van vorige week is dat ik in een soort natuurhulpcentrum was om mij aan te melden als vrijwilliger. En de jongen die er werkte, leek wel errug veel op Owen Wilson, je zou er voor minder gaan werken :).

Geen opmerkingen:

Een reactie posten