banner

banner

donderdag 5 juli 2007

Mus in huis

Tjonge, dit was een avontuur! ‘s Morgens staan de nijntjes al dadelijk voor de keukendeur om het terras op te lopen. Dat was deze morgen niet anders maar je moet weten dat ze (en dan vooral Fluffy) de horgordijnen vakkundig aangepast hebben naar hun normen. En daarmee bedoel ik: netjes een boog uitgeknabbeld zodat ze er zonder problemen onder door kunnen lopen.  
En aangezien ik nog steeds de vogeltjes een beetje voer, is het altijd druk op het terras: mussen, merels, koolmeesjes e.d. hippen en vliegen er vrolijk rond. Maar zo af en toe hipt er een verdwaald (of nieuwsgierig ;-)) musje binnen om dan tot de conclusie te komen dat hij er niet meer uit kan.
In paniek begint het arme musje scheervluchten te maken door het huis en neem van me aan: je moet je bukken als er zo eentje op je af komt!
Vlug de deur wagenwijd opengezet met de horgordijnen opzij en ons musje kon weer genieten van zijn vrijheid.
"De mus verleent de wilskracht om uit volle borst zingend de eigen innerlijke waardigheid uit te dragen." Uit: Luisteren naar dieren.
Kan wel kloppen, ik heb de laatste maanden het gevoel mezelf en alles wat ik op spiritueel vlak geleerd heb, kwijt te raken.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten