banner

banner

zaterdag 10 februari 2007

Boodschap van spreeuwen

Hè hè, eindelijk weer eens tijd om mijn weblog aan te vullen. Dat is er de laatste tijd helemaal niet meer van gekomen met de vele sollicitaties.
Het schijnt normaal te zijn in deze tijd van het jaar dat je af en toe ganse zwermen spreeuwen ziet.
Ik heb het nog nooit gezien en was er dan ook danig van onder de indruk.
Wat me eerst opviel, was het aanhoudende gekwetter vanuit de boom van de buren.
Dus als de bliksem mijn videocamera genomen en onderstaand filmpje gemaakt.


Aanvankelijk wist ik niet welke vogels het waren maar het zijn dus spreeuwen.

De betekenis als totemdier was minder leuk. Het is nooit plezant om met je eigen negatieve kanten geconfronteerd te worden en zeker niet als je de uitleg niet begrijpt.
Samengevat: het zijn sociale vogels, reizen en eten als groep. Maar ze belagen soms ook andere vogels en vormen echt een "bende" om hen te verjagen. Hun lessen betreffen alles wat onder het hoofdstuk gedrag in de gemeenschap of groep valt – zowel goed als slecht. Hun verschijnen kan een waarschuwing zijn voor wangedrag in een groep.
Verder staat er nog: "Heb je het gevoel dat het leven tegen je samenspant? Ook: je moet uitkijken met wat je zegt, je woorden kunnen verkeerd begrepen worden. Eveneens ben je zelf gevoeliger voor andermans woorden."

Dat is dus af en toe zo. Verschillende mensen hebben zich niet aan hun afspraak gehouden en dat vind ik frustrerend ja! En hier en daar heb ik mijn mening geventileerd maar dat is mijn volste recht vind ik. Per slot van rekening heb ik al genoeg over me laten lopen! Maar ik ben steeds correct en beleefd gebleven.
Is dit nu de waarschuwing die de spreeuwen kwamen geven? Of wacht mij nog iets anders in de toekomst? Of is het toeval? Geen idee, we zullen zien.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten