banner

banner

zaterdag 5 mei 2018

Buizerd, duif, rups, zon en maan

Ik woon vrij landelijk en in de weide achter mijn huis zitten regelmatig kraaien.
Maar toen er een buizerd landde, maakte mijn hart toch een sprongetje 😍!
Hij (of zij?) is geringd, wellicht als kuikentje gebeurd om wetenschappelijke redenen.
De prooi is trouwens een rat.











En toen waren ze met 2 😃.


Als totemdier heeft hij de volgende betekenissen:
Scherp; Doortastend Zintuigen openstellen en handelen; Geestelijke visioenen; Bescherming om je heen; Purificatie van lichaam, denken en geest; Geduld; Nieuwe visie; Efficiëntie; Zelfvertrouwen; Transformatie; Dood en wedergeboorte; Ontwaken; Synchroniciteit toelaten.
Bron: http://www.kracht-entotemdieren.com/Krachtdieren-ABC/02-B/Buizerd/




De laatste tijd zie ik veel rupsen, ondanks dat ik geen planten op mijn terras heb. Ook zij hebben een betekenis: het prille stadium voorafgaand aan de transformatie, geduld, seizoengebonden, voorbereidingsperiode.
Bron: https://www.spiritualia.be/blogs/tsenne%20kikke/2011/10/over-sjamanisme-indianen-en-kracht-of-totemdieren.html






Geen opmerkingen:

Een reactie posten