banner

banner

dinsdag 8 november 2016

Droom over schorpioen

Dit vond ik best een griezelige droom. Niet zozeer vanwege de schorpioen, wel omdat mijn onderbewustzijn duidelijk meer weet dan ik dacht.

Ik was in de slaapkamer van mijn ouders en tegen de schouw hingen allemaal posters. Plots zie ik iets donker tegen de schouw zitten: een schorpioen. Ik roep mijn moeder en raak daardoor de schorpioen kwijt. We beginnen hem te zoeken en op dat moment kruipt hij achter een poster uit.
Mijn moeder slaat hem dood met haar pantoffel.

Waarom ik de droom zo spooky vind: de datum waarop ik hem droom, 8/11. Het is de verjaardag van mijn vader, maar ik heb er bewust echt geen moment aan gedacht. Zijn verjaardag maakt dat hij het sterrenbeeld schorpioen heeft.

Hij zou dus degene in mijn droom kunnen zijn, maar het kan evengoed zijn 'evil twin' zijn waar ik op dit moment last van heb. 

Als je droomt over een schorpioen, dan probeert een valse vriend je geluk en succes te ondermijnen. Kon je de schorpioen niet doden in je droom, dan ondervind je schade door een aanval van een vijand.

Als je droomt over een schorpioen, vertegenwoordigt dit een pijnlijke of schadelijke situatie in je wakkere bestaan. Deze droom verwijst tevens naar vernietigende gevoelens, bittere woorden en/of negatieve gedachten van- of jegens jezelf. Je droom voorspelt een pad van zelfvernietiging.
De schorpioen is ook een symbool voor dood en wedergeboorte. Je zou het oude van je af moeten schudden en plaats moeten maken voor iets nieuws. Een andere uitleg kan zijn dat de schorpioen verwijst naar iemand die schorpioen als sterrenbeeld heeft.

Als je droomt of een visioen hebt over een schorpioen vertelt dit je over de bewustwording van een pijnlijke of schadelijke situatie in je leven. Een andere uitleg is het ervaren van vernietigende gevoelens, bittere woorden en negatieve gedachten over jezelf en negatieve gevoelens naar een ander toe. Het kan zijn dat het je je ervan bewust wordt dat je een levenspad hebt gekozen van zelfvernietiging, of het einde maken aan iets wat niet meer passend is in je leven.
Wordt je gestoken door een schorpioen in je droom of visioen dan vertelt het je dat je jezelf onnodig pijn doet. Het wordt tijd dat je bewuster met je gedachten omgaat, je bent zelf de negatieve spiraal in je leven.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten