banner

banner

donderdag 5 mei 2016

Droom over blikjes en winkelen

Erg rare droom, maar in mijn geval is dat niet ongewoon. 

In het eerste stuk van de droom was ik in een tuin, en in de tuin daarachter (die van de achterburen was) stond een boom. In die boom hingen geen vruchten, maar allemaal lege blikjes. De tieners van het gezin waren met de boom aan het schudden tot de blikjes naar beneden vielen. Ze zouden er in de supermarkt geld voor krijgen.

Ik vermoed dat ik hen naar de supermarkt heb gebracht, want we liepen er alle drie rond. Ik was aan het winkelen, maar zag niets bijzonders naar voor komen wat producten betreft, ik zag ook niet of er al iets in mijn kar lag.

Dat is alles wat ik me kan herinneren. De verklaringen:

Als je een blik ziet in je droom, duidt dit op iets in je verleden wat je vast dient te houden en preserveren.
Als je droomt over weelderige groene bomen, symboliseert dit nieuwe hoop, groei en verlangens. Het duidt tevens op kracht en stabiliteit. Je bent geconcentreerd op persoonlijke ontwikkeling en individuatie.
Dromen dat je aan het winkelen bent, wijst op je behoeftes en wensen. Let erop voor wat je precies aan het winkelen bent en welke behoefte je probeert te vervullen. Als je aan het shoppen bent voor voedsel en groenten in het bijzonder, wijst dit op een verborgen poging de aandacht van anderen te kopen.

Ik weet eerlijk gezegd niet goed wat ik hierover moet denken. De tieners waren bezig met de boom en blikjes, hebben ze dan betrekking op mij? Zo ja, moet ik dan mijn verleden loslaten, zoals een boom zijn bladeren loslaat?
En omdat ik een beetje doelloos rond liep in de winkel, betekent het dat ik nog niet goed weet welke behoeftes en wensen ik wil vervullen?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten