banner

banner

maandag 22 juni 2015

Droom over kaaps viooltje

Heel vreemd dat ik over een bloem/plant droom want ik heb absoluut geen groene vingers. Ik heb zelfs moeten googlen over welk plantje ik gedroomd heb, het kaaps viooltje dus. In mijn droom had die echter witte bloempjes en de blaadjes waren net zo zacht en harig als de groene. 


Ik zag het bloempje bij mijn moeder in de veranda staan, ik ging haar net halen om boodschappen te doen. Ze kwam naar buiten met een zonnebril op dus ik vermoed dat het mooi weer was in mijn droom.
Blijkbaar had ik enkele plantjes naar mijn moeder gebracht zodat ze daar opnieuw konden opknappen en bloeien. Zoals ik al zei: geen groene vingers, zelfs niet in mijn dromen.
Mijn broer wilde me laten zien hoe sterk het plantje was geworden en trok aan één van de witte blaadjes. Hij had het meteen in zijn handen, waarop alle andere witte blaadjes ook ineens af vielen. 
Ik was ontroostbaar en ook toen ik wakker werd, was ik misselijk van verdriet, raar...

Volgens grote beer dromen: 
Bloemen staan voor schoonheid en veiligheid. Ze staan ook symbool voor je innerlijke vrouwelijke kant.
Frisse, kleurrijke bloemen in een tuin, vaas of pot staan voor groot persoonlijk geluk. Waren de bloemen dood of verdord of gooide je ze weg, wees dan niet arrogant of onverschillig.
Deze droom kan ook betekenen dat je je volledig potentieel en talenten niet gebruikt.

Volgens mijn droomwereld: "Verwelkte en dode bloemen symboliseren teleurstelling en trieste gebeurtenissen. Witte bloemen kunnen een gevoel van droefheid vertegenwoordigen". 
Dit kan geen toeval zijn! Omdat ik zo een intens verdriet voelde.

De vraag is: waarover voel ik me zo triestig? Ik denk dat ik die vraag zelf kan beantwoorden. Als ik alles juist interpreteer tenminste. Mijn konijntje Snowy is nu 11 jaar en 3 à 4 maanden oud. Hij is dus hoogbejaard en heeft wat ouderdomskwaaltjes. Ik heb een continue angst (die ik naar de achtergrond probeer te duwen), dat hij zal doodgaan. Ik weet dat hij ooit zal moeten gaan en ik weet dat ik realistisch moet zijn, juist omdat hij hoogbejaard is. En juist dat maakt me zo bang. Ik kan niet zonder hem en hou zo ontzettend veel van hem. Ik ben nog steeds niet over het verlies van zijn vriendinnetje Fluffy heen en dat is nu bijna 3 jaar geleden. Zij is net geen 11 mogen worden. Het verdriet en de pijn is wel minder, maar op speciale dagen raakt het me soms nog heel hard.

Volgens mij is hij het wit bloempje, hij is ook wit, zacht en harig en is hij aan het aftakelen. Hij is al blind en nu krijgt hij ook nog vlekjes in zijn oogjes. Het zou een verergering van cataract kunnen zijn of opnieuw een opstoot van EC. Wat mijn broer er dan mee te maken heeft, kan ik niet precies plaatsen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten