banner

banner

donderdag 4 april 2013

Droom over schoorsteen en roet

Afgelopen nacht had ik weer een vreemde droom. Ik was in mijn slaapkamer en zag plots een glimmende buis (type dampkapbuis) uit het plafond steken, juist boven de kleerkast. Die had ik nog nooit gezien en toen ik dichterbij ging kijken, zag ik dat er allemaal roet was uitgekomen en die lag in het midden op het voeteinde van het bed.

Niet gemakkelijk om deze droom te interpreteren omdat het geen echte schoorsteen was. 

Op 1 site vond ik dit: Een schoorsteen staat in je droom voor warmte, traditie en familiewaarden. Maak je de schoorsteen schoon, dan is het tijd om je frustraties en / of schuldgevoel te uiten en kenbaar te maken.
Een andere site had een veel minder positieve uitleg: Dromen over schoorstenen voorspelt dat er zich iets onplezierigs zal voordoen. U zult te horen krijgen dat iemand ziek is. Een afgebrokkelde schoorsteen voorspelt ellende en dood binnen de familie. Dromen over een met klimop begroeide schoorsteen voorspelt geluk dat voortkomt uit ellende. Het in een droom zien van een rokende schoorsteen voorspelt voor u veel goeds. Zich in een droom verstoppen achter een schoorsteen voorspelt angst en twijfel. De zakelijke vooruitzichten zijn slecht. Als een jonge vrouw droomt dat zij afdaalt in een schoorsteen zal zij ontsteltenis veroorzaken onder haar vrienden. Het in een schoorsteen omhoog klimmen geeft aan dat zij moeilijkheden zal ontlopen.
Maar ook deze uitleg is niet van toepassing op mijn droom.

De uitleg over roet was de volgende: Als u droomt over roet betekent dit een slechte ontwikkeling van hetgeen u onderneemt. Echtelijke ruzies liggen in het verschiet. Hm, ik kan geen echtelijke ruzies meer hebben want ik ben alleen.

De verklaring over het bed raakt ook kant noch wal, overal gaat het over slapen in bed e.d. Het bed zou staan voor je intieme zelf en het ontdekken van je eigen sensualiteit.

Waarom ligt er dan vuil (roet) op mijn bed? Verhinder ik zelf dat ik mezelf kan/mag ontdekken? Of betekent het roet dat ik de frustratie en schuldgevoel moet loslaten? Hopelijk kom ik er later achter wat dit betekent.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten