banner

banner

maandag 17 augustus 2009

Vlinders en merel

Vlinders betekenen dat er een transformatie zal plaatsvinden en omdat ik veel met dieren(gedrag) bezig ben, dacht ik dat het daarmee te maken zou hebben. Niets is minder waar, of toch? Ik vraag me de laatste weken af of ik wel op het goede spoor zit, of dit wel de juiste weg is, of ik wel sterk genoeg ben om dit aan te kunnen… 
Maar ik zal bij het begin beginnen. Al weken aan een stuk vliegen er allerlei soorten vlinders op mijn terras. Heerlijk om te zien, ook mijn konijntjes vinden het reuze interessant. Ik ken niet veel van vlinders maar ben tot de vaststelling gekomen dat niet alleen de Atalanta en het koolwitje mij opzoeken maar ook de volgende: 

De kleine vos


De distelvlinder


En de gamma uil


Ik moet wel zeggen dat er heel wat vlinders stierven op mijn terras. En hoewel ik weet dat ze dit dan als veilige haven beschouwen, bezorgde het mij toch een raar voorgevoel. Op 6 augustus merkte ik bovendien een platgetrapt lieveheersbeestje op. Was ik het geweest? Of de konijntjes? Eender hoe, een dag later werd mijn jongste konijntje Snowy plots héél ernstig ziek, nooit geweten dat die ziekte zo snel kon tevoorschijn komen. Hij heeft E. cuniculi en/of een oorontsteking. 
Wat heeft dit nu met de vlinders en lieveheersbeestje te maken, vraag je je misschien af? Normaal gezien brengen lieveheersbeestjes geluk, maar hij werd platgetrapt, betekent dit dan ongeluk? 
En vlinders kondigen een transformatie aan. Ik ben gedragstherapeute voor honden, konijnen en knaagdieren en ben kattengedrag aan het studeren. Ik zou ook graag met dieren willen werken (als dierenartsassistente o.i.d) maar nu twijfel ik heel hard of ik het emotioneel wel aankan. Toen Snowy zo ziek werd en hij begon te tollen, was ik helemaal in paniek. Ik wist niet meer wat te doen en kon het niet aan om hem zo te zien. Nu is je eigen dier altijd wel moeilijker maar toch… 
Welke les moet ik hieruit leren? Ben ik niet geschikt om met dieren te werken en moet ik iets anders zoeken? Of moet ik net sterker worden en meer vertrouwen op mijn gidsen en intuïtie? Vooral dat laatste is vrijwel verdwenen de laatste jaren. Ik moet er goed over nadenken wat de juiste boodschap achter deze gebeurtenissen is. 

Dan iets compleet anders: de merel. Er zat al 2 dagen een jonge merel onder mijn auto in de garage en hij wilde er maar niet onderuit komen. Toen hij dat uiteindelijk toch deed, was hij verzwakt en in shock. Dus we hebben hem vlug in een piepklein hamsterkooitje gezet en wat voer gegeven. Voer in de vorm van eivoer, gemengd met beschuit en water. Hij smulde er wel van en wat later was van zijn shock en lethargie niets meer te merken. Hij riep constant (wat mijn valkparkiet Chica nogal angst bezorgde, hihi) en ik besloot hem buiten te zetten in het kooitje om te kijken of zijn ouders zouden komen. Enkele minuten later was het al zo ver, er cirkelden volwassen merels rond hem. Dan hebben we hem vlug losgelaten in de haag van de buren (daar broedden de merels) en niet lang daarna huppelde hij wat verder rond terwijl moeder of vader kwam aangevlogen en hem voerde. Ik was gerustgesteld.


Als de merel in je leven verschijnt, mag je je aan verrassingen verwachten, en hoe de krachten van de natuur werkzaam zijn in je leven. Die dag won ik een verwenpakket voor konijnen. Zou dat de verrassing zijn? Ik hoop eerlijk gezegd dat het met Snowy’s genezing te maken heeft. Ik weet dat ik niets mag en kan forceren maar ik wil zo graag dat hij vlug weer beter is!

Geen opmerkingen:

Een reactie posten