banner

banner

zondag 30 maart 2008

Glazen huis, eendjes en dode muis

Deze week was er voor de verandering een beetje meer spirituele beweging in mijn leven. 

Het begon met een droom waar ik ik een glazen huis had gekocht, in principe leek het op een heel grote serre met een spits dak. Ik vroeg me nog niet eens af hoe warm het zou zijn in de zomer. Wel vond ik het fijn dat er bomen naast het huis stonden waarvan het bladerdek de bovenramen grotendeels bedekten. Ik was aan het bedenken hoe ik het zou indelen en hoeveel me dit aan glasgordijnen zou kosten. Want ik wilde niet dat iedereen zomaar binnen kon kijken. 
Wat zou hier de betekenis van zijn? Een huis staat meestal symbool voor jezelf. Zou het betekenen dat ik het niet verdraag dat iedereen zomaar kan binnenkijken in het diepste van mijn ziel? Klopt wel, ik ben erg gesteld op mijn privacy, geef me niet vlug bloot en kijk liever de kat uit de boom bij nieuwe ontmoetingen. Maar waarom ik dit nu droom? 

Het volgende verhaal lijkt bijna een droom maar is het niet. Van de week ging ik ‘s morgens vroeg al naar de bank enz. En wat zie ik op het marktplein lopen? Twee wilde eenden, een mannetje en vrouwtje. Het was zo mooi, heel op hun gemakje slenterden ze over het plein. Ik was niet de enige die verbaasd was en een werkman wist ons te vertellen dat ze iedere morgen zo hun toertje maken. Ik heb een foto met mijn gsm maar kan het nog niet op PC zetten, jammer. 
Eenden betekenen: zich op zijn gemak voelen met zijn emoties en bescherming. Tja, ik had vorige week even een dipje maar voel me nu weer beter, zou het dat betekenen? 

En tenslotte de dode muis. Geen nood, geen beelden daarvan want zelfs ik vond het gruwelijk en dat wil wat zeggen! Er is ook niets spiritueel aan dit verhaal (denk ik toch niet). Mijn terras wordt al enkele maanden geteisterd door ratten die op het vogelvoer afkomen. Dankzij allerlei barricades zijn ze enkele weken weggebleven maar sinds een paar dagen zie ik weer rattenkeutels liggen. Gevaarlijk voor mijn konijntjes dus! Ik had al verschillende keren een ratvriendelijke val opgesteld maar telkens ving ik er dezelfde bosmuis mee. Lief en mooi beestje maar niet al te snugger blijkbaar. En blijkbaar is er ook niet genoeg voer voorhanden want deze morgen zag ik een verscheurd lijkje liggen :(. Als het staartje er niet meer lag, kon ik zelfs niet zien wat het geweest was. Het lijkje was omgeven door rattenkeutels dus ik kan maar 1 conclusie maken. In elk geval ga ik nu de val terug opstellen in de hoop deze keer een rat te vangen. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten