banner

banner

zaterdag 15 december 2007

Vogels en nog eens vogels

Zoveel bijzondere ervaringen meegemaakt deze week! Dat moet ik hier gewoon neerzetten. In de vorige log schreef ik al over het roodborstje. Die zie ik nog steeds dagelijks maar het bijzondere vind ik: hij/zij zit ‘s morgens regelmatig klaar voor het strooivoer, wel op een veilige afstand maar toch. Maar nog meer bijzonder: een zeer stoere merel die gewoon bij me blijft zitten terwijl ik het voer strooi. En geloof, ik sta zo dichtbij dat ik haar zou kunnen pakken maar het deert haar niet. Ofwel heeft ze heel grote honger en kan het haar weinig schelen, haha. Omdat ik het zelf bijna ongeloofwaardig vond klinken: een filmpje als bewijs. 


Vrijdagnamiddag zijn we eindelijk eens naar de Kerstmarkt in Maastricht geweest. Ik ben al naar verschillende lokale Kerstmarkten geweest maar dit was toch echt fantastisch! Zo sprookjesachtig mooi, woorden schieten tekort, daarom: een slideshow. 


Ik heb me er eventjes uitgeleefd door cadeautjes voor mezelf en mijn vriendin te kopen, mijn ogen de kost te geven en mijn maagje natuurlijk ook met overheerlijke poffertjes, hm… En onderweg naar deze kerstmarkt heb ik ook weer verschillende vogels gezien, de kraai die mij overal lijkt te vergezellen maar specialer vond ik dat ik een grote groep meeuwen heb gezien. Die zie je wel vaker in een grote stad hoewel ze eigenlijk meer thuishoren aan het water. Nog zo een watervogel die ik op het vasteland gezien heb: de blauwe reiger, een koppeltje zelfs. Zowel de reiger als de meeuw zijn verbonden met het water en het vasteland. Daarom moet ik mij verdiepen in andere dimensies dan alleen de aardse en uiteenlopende activiteiten ondernemen. Dat lijkt oppervlakkig maar dan ben ik wel van veel markten thuis. Werkt het ene niet, dan het andere wel. De reiger zegt ook nog dat je je eigen pad moet volgen omdat jij weet wat het beste voor je is, niet de anderen. Meeuwen laten je op een nieuwe subtiele manier communiceren, leren je tussen de regels door lezen en lichaamstaal van anderen begrijpen. Ook leren ze ons opruimen en stimuleren ze eetlust en juist eetgedrag. Poeh, veel om over na te denken…

Geen opmerkingen:

Een reactie posten