banner

banner

zondag 5 augustus 2007

Allerlei nieuws

Omdat ik zoveel ervaringen/dromen heb gehad probeer ik alles zo overzichtelijk mogelijk in 1 log te bundelen.

Allereerst is er goed nieuws over de konijntjes. Snowy keutelt niet meer in huis en ook Fluffy plast nu waar het moet: in de kooi. Telkens als ik haar betrapte, zette ik haar in de kooi in de hoop dat ze het zou begrijpen maar ze werd net bang van mij. En dat was niet de bedoeling.
Dus besloot ik om haar ‘s avonds preventief in de kooi te zetten, zo om het uur ongeveer. Ze plaste alleen ‘s avonds in huis en wat denk je? Het werkt wonderwel! De afgelopen week is het zelfs niet meer nodig geweest om haar in de kooi te zetten, ik heb hun tapijtjes kunnen terug leggen en alles is netjes droog gebleven!   
Ik ben zelf kalmer geworden en heb me meer aangepast aan de huidige situatie en ik denk dat zij dat opgepikt hebben.

Vervolgens heb ik op het werk ‘ontmoetingen’ gehad met verschillende insecten. Als eerste een sprinkhaan, het beestje zat op 1 van de plantjes die ik moest inpakken voor een klant. Nu ben ik ook geen held om zoiets met de blote hand te pakken maar gelukkig wilde de klant dat wel doen. Mijn collega wilde het arme beestje vermorzelen maar ik heb het gelukkig kunnen buiten zetten, dat durf ik dan weer wel.  
Een sprinkhaan duidt op een nieuwe sprong voorwaarts waarbij ik moet vertrouwen op mijn innerlijke stem.

Een dag later roept mijn vriend mij om een mot die per abuis in de keuken zat, buiten te zetten. Sowieso vind ik het vreemd om overdag een mot te zien en als ik diezelfde dag er ook eentje op mijn werk zie, kan ik dit geen toeval meer noemen. Die op het werk was wel niet zo groot als die bij mij thuis. Motten en vlinders zijn symbolen voor transformatie en een vreugdedans. Ik moet rekening houden met de levensfase waarin ik me bevind en hoe die aan het veranderen is. Alle verandering is goed en ik moet weer opfleuren en leren genieten van het leven.

Beide dieren geven mij een sprankeltje hoop want ik solliciteer nog altijd volop. Ik verwacht binnen enkele weken antwoord van 3 verschillende bedrijven dus duimen maar!

Als laatste wil ik het hebben over mijn dromen van de afgelopen dagen. In de droom van woensdag was ik aan het stikken en zag ik een web van slijm in mijn keel zitten. Toen ik wakker werd was ik ook letterlijk naar lucht aan het happen. De volgende dag werd ik dan weer hyperventilerend wakker.
Stikken in een droom betekent dat je je verstikt voelt in een situatie. Het zou met mijn familie kunnen te maken hebben maar ook met mijn werk.

De droom van afgelopen nacht vond ik toch echt bizar. Ik heb namelijk gedroomd dat ik zwanger was! Iedereen die mij kent, weet dat ik absoluut geen kinderwens heb en gelukkig is dat ook niet wat de droom betekent. 
Het kan simpelweg te maken hebben met de maandelijkse cyclus, of het kan een overgangsperiode zijn van nieuw zelfbewustzijn. Of nog: een voorbode van creativiteit en weelde. Natuurlijk vind ik die laatste uitleg het interessantste   maar ik denk toch dat het slaat op het tweede.

Tot slot wil ik nog even een mooie foto laten zien van een speelse pony hier achter in de wei:


En nog een filmpje van de vogels hier op het terras. Ik word ook nog steeds vergezeld van kraaien en eksters maar die zijn te schuw om zich te laten filmen.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten