banner

banner

donderdag 11 januari 2007

Eend als totem in droom

Vannacht vrij vreemd gedroomd. En dit kan niets zijn wat ik door de dag heb gezien, gehoord of meegemaakt.

Ik was in een bos aan het wandelen op zoek naar mijn broers huis (alsof hij echt in een bos zou gaan wonen). Daar volgde mij de hele tijd een wilde eend (zie plaatje), het rare was wel dat hij altijd in de toppen van de bomen zat, zeer ongewoon voor een eend. Nog vreemder: hij was zo groot als een knobbelzwaan!
Toen ik even op een picknickbankje ging zitten, fladderde hij naar beneden en landde pardoes op mijn schoot! Meer dan dat, hij wilde zelfs knuffels die ik hem maar al te graag gaf :). Toen werd ik wakker met een heel goed gevoel.


Als totemdier betekent het dat ik in nauw contact moet blijven met mijn eigen emoties. De volgende 2 zinnen vond ik wel echt op mij van toepassing: Mensen met een eend als totem voelen zich niet erg op hun gemak bij de meeste mensen in hun leven. Vermoedelijk voelen ze zich pas in hun element te midden van geestesverwanten. Het verschijnen van eenden kan aangeven dat we daartoe een kans gaan krijgen. Eenden herinneren ons er ook aan dat we moeten terugkeren naar delen van onszelf of activiteiten waarbij we ons goed en op het gemak voelen.
Slaat dat nu op de kans op nieuw werk? (ik ga zaterdag – weer eens – solliciteren). Of als gedragstherapeute? Of wat ik van plan ben met muziek?
We zullen wel zien, in ieder geval heb ik mijn emoties met open armen ontvangen, da’s ook al een grote stap.
Toch straf hoe dromen en totemdieren van alles duidelijk maken, ik sta er iedere keer weer van te kijken. 

Geen opmerkingen:

Een reactie posten